emma lindberg

Lär dig som om du skulle leva för evigt, lev som om du skulle dö imorgon!

HALKBANAN

Kategori: Allmänt

Jag var så nervös imorse när jag satt på bussen påväg till Falun för att göra halkbanan(riskutbildningen)..

Men oj så fel, det här är det roligaste jag vart med om på länge! Jag skulle kunna åka dit mer gånger för skojs skull. Det borde man ju faktiskt kunna få, fatta kunskaperna då efter några gånger!

Men iallafall, vi körde 3 olika slags banor, jag lyckades välja bilen med sämst däck utan nå mönster, så jag fick en chock då jag gasade på och åkte rakt ut med världens sladd i kurvan med blött underlag. Haha men det var så kul! Testa lite gränser är ju aldrig fel.

Sen det sista. Då fick vi testa hur det kändes att krocka "stutt" i 7km/h, så nu kör jag inte snabbare än det hädanefter.. Nej men nästan så!

Och så vi fick vi även känna av hur det är att hänga upp och ner med bälte i en bil. Det var så sjukt läskigt, men jag kunde inget annat än att skratta.. Haha alltså jag dog, så konstig känsla att bara snurra runt ett helt varv och sitta upp och ner i en bil.

Så slutsatsen. Att hänga upp och ner var fan det roligaste!

(detta skulle alltså blivit publicerat i tisdags)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: